Akuten

Jajemen, vi avslutar året med ett besök på akuten. Jag menar vad är ett år utan en sjuk Jenny i alla fall en gång? Min förkylning jag haft i två veckor nu fick för sig att ta en söndagspromenad upp i mitt öra, så jag åkte på öroninflammation. Vaknade 3 inatt av att jag hade så jävla ont så jag grinade. Ringde en läkare här i Reading men eftersom jag inte tillhör nån mottagning så fick jag ju inte komma in. Så alternativet blev att åka till akuten. Gick himla fort och dom bara klickade in allt, skrev ett resept på penecellin och sen fick jag gå. Dom tog inte betalt och sa heller aldrig att jag behövde betala något, dock sa min värdmamma nu att dom kommer skicka en bill åt mig. Men när jag får det ska jag ringa mitt försäkrnings bolag för dom ska tydligen täcka dessa kostnader så får jag tillbaka dom pengarna. Fick ju betala jäkla 45 dollar för medicinen för dom här Erika korten är ju värdelösa. Tydligen behöver man någon typ av försäkrningsnummer, logiskt om det hade stått på kortet då, men det gör det ju självfallet inte. Så det blev massa gorm, så sa dom att vi ropar upp dig när ditt recept är klart, tar ungefär 10 minuter. Så jag vandrade ju runt där och väntade men inte ett knyst. Så frågar jag efter 15-20 minuter om det går frammåt eller inte. Får jag världens dummaste blick å bah "emh, I think you're all set.." IDIOTER! Så hade dom ju inte ropat upp mig utan bara antagit att jag visste på nått jäkla sätt att det var redo för mig att betala. mongon. Men jag fick min medicin och åkte hem. Tog pillerna som sagt och pratade med mamma lite, helt plötsligt blir jag fett illamående och AS trött. Trodde jag skulle dö eller nå. Så jag la mig och sov, däckade totalt i dryga timmen. Hade nog kunnat sova resten av dagen om jag inte hade behövt åka och hämta ungarna.

Resten av dagen gick helt okej. Ont som FN i örat och ungarna skulle ju bestämt skrika varje gång jag var i närheten. Så lite jobbigt.. Annars har jag visat Klara lite hus sysslor och matlagning med mera. Blir nog bra det här ska ni se. Grym va hon imorse också. Ena ungen ville inte spänna fast sig så då gick hon bara ur bilen, öppna ungens dörr och spände fast henne och sa bara helt lugnt, "I am not waiting for u.." Ny idol! HA! Men hon är riktigt duktig och har mer tålamod än vad jag har. Nu ska vi glo på American Idol och sen får jag se om jag tar mig till någon bio ikväll. Undrar just hur mina öron klarar av bioljudet? Nåja, det lär jag ju märka!

"Puss o kram ökengam!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0