Försöker vila dårå

Nu vill jag bli frisk! Igår kväll fick jag en sån sjuk hosta så jag visste inta vart jag skulle ta vägen. Hostade så hårt att det bara sprutade tårar. Tog nån host medicin som fanns i skåpen för kvälls bruk. Den gjorde mig galet trött men hostan försvann faktiskt, inte helt, men jag höll inte på att dö längre. Nu har jag suttit och lärt mig lite ritande. Blev inte så bra för jag gjorde världens dockögon på henne, men lite fint blev det i alla fall. Var ju bara en test, hittade nån blogg där en tjej skriver om hur man tecknar och visar steg för steg så jag skissade bara där hon visade hur man gjorde ett ansikte, hoppade över alla andra steg som mun, näsa och ögon. Men ah, för att rita fritt sådär för första gången och bara få riktlinjer så tyckte jag att jag gjorde ett ganska bra jobb. Måste ta upp det här igen med tecknandet. Är ju så sjukt kul och fruktansvärt avslappnande. När jag väl börjar rita skulle jag kunna sitta en hel dag. Sen vill jag gärna avsluta det jag påbörjat på en gång också så man inte tappar strecken i handen. Resultatet ser ni nedan.



Igår upptäckte jag att min lilla resväska är på tok för liten. Så jag gick husesyn efter en bättre väska. Hittade en grå som är mellanstor. Fick låna den, men roliga är att dom inte vet vart den kommer ifrån. Den saknar ett hjul men är på andra sidan så går fortfarande att dra den, så mig gör det inget. Var ju så dåligt att man inte får ha en större handväska plus handbagage på planet, bajs på den dårå. Men ska packa ner det idag och senare ska jag knalla till biblo för att skriva ut försäkrings grejen och kopiera kvitton och gud vet vad för medicinen jag fick. Snart lunch, men ska lägga mig och glo en film kanske, VILA står verkligen högst på listan nu, orkar inte vara krasslig i Miami. ÅKER TILL F*CKING MIAMI OM TVÅ DAR!! Tänkte bara påpeka det!

"Tjingaling!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0