Missade dagar i Miami

Internet var så himla segt på rummet plus att jag inte hade tid att blogga så nu ska jag försöke pränta ner dag för dag vad vi gjorde resten av veckan.

Onsdag
Jag, Linda och Mimmi åkte till Miami Sequarium för att sima med delfiner. Något som var lite irriterande var att vi betalade inträde två gånger. Dom sa nämligen aldrig att inträdet ingick i delfinsimmet så för att spara pengar bokade vi en tour med både transport och inträde. Dock var vi tvugna ta taxi hem för delfinsimmet var senare än ad touren hämtade upp oss men sen fick vi även veta att hade bara ägaren till touren vetat att vi skulle stanna längre hade hon sagt de till han som körde så hade han hämtat upp oss senare helt enkelt. Så vi förlorade pengar på taxi och på ett extra inträde. Men nu ska vi inte vara bitter för det, för det var en upplevelse att få simma med delfiner. Så himla fina djur, fruktansvärt söta. Som jag skrev, nu vill jag ha en delfin! Innan vi simmade med dom så gick vi på antal shower. Fick se flipper delfiner, bland annat typ Flippers barn eller barn barn eller vad det nu var, ni vet kändisen från filmen. Sen gick vi och såg en delfin/späckhuggar show. Späckhuggare geter Killer vale på engelska, och jag fattar det nu, vilken djur! Så sjukt stort och när den for runt och hoppade där i basängen, skoja inte att publiken blev blöt. Vi hade lyckats sätta oss så pass högt upp så vi klarade oss från vattnet, men det var coolt.


Som ett proffs!


Sen blev det att simma med dom små söta. Vi fick pussa dom på nosen, skaka hand och sen tog dom oss över basängen också. Man skulle sträcka ut handen och få tag i ryggfenan men delfinen som skulle plocka upp mig var jävlig och smet undan tre gånger. Kom mot mig men precis innan så vek den undan, man tänkte ju "jävla delfin dårå!" Ha, ne men det var kul. Dom tog ju bilder som vi köpte, men helvete jag var inte så snygg på dom, men sak samma, var ju tvungen att ha bildbevis.

Efter detta for vi hem och fixade oss för att åka ner till South Beach för middag. Kommer inte ihåg exakt vad vi gjorde denna kväll mer än äta. Minnet är bra men kort! Sen finns det kort på facebook, när jag väl laddar in dom, som kommer uppdatera er om vad jag gjorde. Eller ni som har mig på facebook.

Torsdag
Jag skrev ett inlägg senast på torsdag morgon men hann ju inte skriva så mycket för vi skulle iväg till stranden och sola i tid denna dag, eller tidigt helt enkelt. Vi solade på, pressade riktigt hårt med olja och grejer. Har ändå inre lyckats få riktig färg mer än i ansiktet, less på det. Sen kom Frida och en kompis till henne och solade med oss. Hon bor för tillfället i Florida och pluggar high school. Hade jag också velat göra, kul! Så vi solade ännu mer och snackade med henne. Sen åkte vi hem och duschade som vanligt för middag i South beach. Frida skulle också varit med men dom hitta ingen parkering så vi käkade och sen gick runt lite och åkte hem för sängen. Jag ror inte vi kom i säng en enda dag före 12. Men så ska det va! Sova sent, vakna tidigt.


Köpte popcorn på delfinstället så fick man de i en hink med en spade, så vi byggde sandslott!


Frida och hennes vän!

Fredag
Vår sista dag i Miami, livet leker. Blev en tidig uppstigning som vanligt och tidigt på stranden. Låg och stekte några timmar, jag några fler än dom andra för dom tyckte shopping var viktigare än att bli brun.. dock var dom ju redan bruna så det räckte, jag låg lite efter. Sen ville vi ju köra vattenskoter redan på torsdan, men dom hade inga tider kvar, så tänkte göra det denna dag då. Men då kläcker dom ur sig att man måste vara 22 år. Så vi körde paragliding iställe. Man sitter i en sele i en fallskärm som är fastspänd till en båt. Var ganska coolt men jag hade väntat mig fallskärmshoppnings pirr, vilket det inte var. Men var ganska coolt när man satt där uppe, helt tyst, bara vinden som hördes. Efter det pressade vi ännu mer med olja och sen var det dags för en sen lunch vid tre tiden för att ladda inför tatueringen!! Vi var redan första dagen och kollade in Miami ink och kolla priser och sådär. Så nu gled vi in för att bli märkta för livet. Min tatt blev så jävla snygg, väldigt enkel men så sjukt nöjd ändå. Sen fick vu ju träffa Yoji!! En av killara som är med på TV, vilken skön kille! Man undrar ju om han går på nå, men allmänt tatuerings kåt var han ju. Han ville avsluta Mimmis tatuering men det fick han inte. Sen ville han tatuera sitt namn på min röv och efter lite mer diskussion mitt bröst. Blev ju såklart inget av det. Sen när jag står där och pratar med honom så är en annan kille som jobbar där (tror jag, Yoji kände honom iaf) med sin unge. Så ungen går då bakom mig och får för sig att min röv såg så himla inbjudande ut så han daskar till mig på arslet och säger "BOOINK!!" HAHA! Blev ju as chockad och började asgarva så fråga Yoji vad som hände så säger han till killen "Ah, what kind of kid do u have, make him apologize!" Höll ju på att dö, ungen var kanske fem år eller nå? Men fett minnesvärd kväll.

Sen vandrade vi runt i South Beach i några affärer innan vi tog bussen tillbaka till hotellet. Först stanna vi på pizza hut och käkade enkel middag innan packandet skulle inträffa. Var ju tvugna ta ut alla kläder och skaka dom för vi hade ju sånna mysiga kackerlackor på rummet, sjukt trevligt då! Men tror inte jag fick med mig några hem så är nog lugnt. När klockan var lite efter 12 säger Boje att vi KANSKE borde försöka sova för vi skulle upp sen igen klockan tre, bussen skulle hämta oss fyra. Så vi sov typ två timmar och trodde det var ett skämt när klockan ringde. Men vi tog oss upp och sa hejdå till Linda och Mimmi och sen började resan tillbaka till Boston. Hade sjukt flyt med tunnelbanan så jag hann med 11:30 bussen hem till Reading så var hemma till 12 redan. Sjukt skönt och enkelt. Shoppade ju lite i Miami ändå så väskan vägde ganska mycket, men såg det som bra träning att putta den upp för backen hem. Har nog lite träningsvärk i armana nu, men bra jobbat Jenny! Sen gjorde jag inte så mycket annat än hänga med Klara som också blivit sjuk nu (kan ju vara mitt fel de då? HA!) Såg på film och sen en sväng på target för min adapter på clas ohlsons bestämde sig för att dö i Miami, liksom hade den inte kunnat leva några dagar till? Nåväl, då fick jag mig en till plattången jag köpt här också, så det var ju lika. Nu ska jag lägga ner detta inlägg, bara sätta in några bilder, sen ska jag skriva om vad jag gjort idag!


Var ju tvugna ta en hoppbild sista dagen


Ah, gjorde ju AS ont!


Såhär jäkla snyggt blev det!


Yoji med Bojes solisar! (släng dom aldrig Boje!!)


Hittade ju Johnny Depp där också.. eller? Kolla bilden under!



Så, tog sin tid, men där lite gobitar från veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0