Sweet home Sweden

Ja som många lyckades lista ut så är jag hemma nå. Gick ju inte så bra att hålla hemligt när flertalet av min au pair/amerikanska vänner postade massa hejdå inlägg på min facebook. Men hur som helst. 19:00 svensk tid på onsdag började min resa hem till Sverige. Planet lyfte 22:15 från Logan airport i Boston. I Frankfurt fick jag visst problem. Jag visste inte att man var tvungen gå igenom en kontroll om man hade connecting flights, men tydligen. Så jag hade kvar lite vatten i min vattenflaska men la den på bandet ändå. Sen pep jag för högansky när jag gick igenom så hon drog med den där grejen över mig och det pep överallt, ringar, byxor, BH. Sen fick jag ta av mig skorna där jag hade tåringar på tårna så när hon drog över med den där apparaten pep det ju om mina fötter. Han såg jävligt fundersam ut och började klämma på mina fötter tills jag sa "emh, I have toe rings on.." så klämde hon på mina tår. Men ganska lustigt var det, för hon såg gode fundersam ut. Sen tillbaka till vattnet. Jag går runt och kivnnan säger då att man får ju inte ha vatten, ah, jag vet det. Men iställe för att hon skulle hälla ut det åt mig var jag tvungen dricka upp det?!?! Så dom kollar om det är explosivt eller gift, låter ägaren dricka det? Sen hade dom stoppat min ryggsäck av någon anledning. Helt sjukt ju, gick igenom kontrollen i USA utan problem, men i Tyskland ska dom stoppa mig. Dock hade dom en såndär full body scanner i USA, kul att dom kan se ALLT! Men det som störde dom i min rygga var att jag hade min kamera där i, och sen min spargris tyckte dom såg lustig ut på kameran. Men jag fick min ryggsäck till slut och sen var det vänta på flyget mot Sthlm. Flyget till tyskland var btw rena lyxet. Satt på en tvåsits bredvid en kille men planet var inte så fullt så han flyttade för mer plats så jag fick två säten helt för mig själv, så ja kunde ju ligga ner och sova sen. Så hade jag ju två filtar och typ tre kuddar, bekvämare kan man inte få det på ett flyplan! Sen hade man ju tv på stolsryggen framför sig, så jag såg på film. Det fick bli The social network, faktiskt riktigt bra. Plus att det utspelade sig i Boston så nån gång tänkte jag "där har jag varit!!"

Sen var jag ju så jäääävlia smidig som vanligt. Lyckades tappa mobilen på planet mellan Frankfurt och Sthlm. Tack gode att städet hittade den så ringde idag så ska dom skicka hem den till mig. Ibland har jag så äcklig otur men den går ibland över till sådan sjuk tur så det finns inte. Sen var det bara vänta på Arlanda i typ 100 år tills jag fick ta flyget till Luleå 14:00, landade 15:20 poå torsdagen. Så om vi räknar så var jag på resande fot i dryga 20 timmar, underbart! Men nu är jag hemme och ikväll blir det utgång. Måste ut och se folk.NU! Ska försöka få ihop mig och sen blir det bussen in till stan för att möta upp Linnea och hem till henne. Får skriva mer imorn om vad som försigår.

Sen såg jag Tomas Dileva på Arlanda. Ville bara påpeka det! Först när han kom tänkte jag vem fan är det där, sen såg jag ju att det var han. Långt rufsigt hår som alltid och en låååång LILA kappa hade han på sig, oerhört stilrent.. hm. Sen va Ma Nominen (?) på samma flyg till Luleå, förövrigt i tidningen imorse. Och även hörde jag något samtal om att Foppa hade varit på Arlanda, vet inte säkert, men så sades det. Så, nu ska jag gå, tyvärr inga bilder från hemresan eftersom min kamera fick ben och sprang iväg, men det kommer!!

"Kyss o kram syns på stan!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0