Arbetslös

Nej, jag är inte arbetslös längre, startskottet kommer att gå på morsdag och jag hade inte kunnat vara lyckligare! Jag vill bara säga att ni som har jobb, och nu tycker att det är så hemskt och jobbigt. Prova vara arbetslös i sådär två månader utan pengar och veta att det kommer inte komma någon inkomst förrän om ytterligare flera månader. Det är något som verkligen irriterat mig sen jag kom hem, alla som gnäller på sina jobb. Jag känner mig nästan lite irriterad på mig själv att jag klagade på au pair jobbet. Det var ett litet helvete, absolut, men jag hade i alla fall ett jobb. Jag var stensäker på att jag inte skulle förlänga, att jag skulle hem till Sverige och aldrig mer vara au pair igen, men ni ska veta att tanken på att "va fan förlängde jag inte för?" har slagit mig ett antal gånger sen jag kom hem, just för att jag inte haft ett jobb. Jag har bara varit arbetslös i knappt två månader, jag har till och med haft pengar att röra mig med, ett tag i alla fall. Men gode jag vill aldrig mer vara arbetslös, ALDRIG!

Hur som helst, igår ringde jag upp resturangen i södrahamn för att höra hur det stod till. Fick jag jobbet, fick jag det inte? Om jag fick det när börjar jag jobba? Och SJÄlVKLART var svaret att jag hade fått det. Kan ni förstå vilken tyngd som lättades från hela min kropp?! Jag var väldigt bitter förr när jag arbetade inom resturang, men aldrig mer. Detta kommer bli den bästa sommaren med ett grymt bra jobb. Kanske inte är det bästa i andras ögon, inte så bra betalt och inte bekvämt. Men jag är bara så glad att jag faktiskt fick ett jobb, att jag kommer överleva sommaren, helt fantastiskt! Jag kommer aldrig mer underskatta ett arbete, oavsett vad det är.

Sen igår blev det ju fira med middag på Waldorf och mys i soffan hemma med en glasstrut, helt ok! Annars har denna dag varit ganska så händelselös. Ställde klockan som vanligt på nio men efter jag snoozat till halv tio stängde jag av den för jag tänkte gå upp. Vaknar med ett ryck av att telefonen ringer! Jag hade ju somnat om, hela två timmar! Syster var på tråden, klockan var halv tolv. Så det blev upp och käka nån typ av frukost/lunch och sen raka spåret till gymmet. Sen strosade vi på stan ett tag, visade drömskorna och lite annat som man önskar sig. Och nu sitter jag här, skulle ha varit basketträning idag, men den hade dom vissts ställt in. Så jag ska hoppa in i duschen nu i alla fall och sen får vi se vart kvällen tar mig.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0