Då var det maj

Vill bara fråga vart tusan tog april vägen? Jag kom ju hem i mars, var det inte mars nyss? Även fast jag känner såhär, att det nyss var mars, så känner jag också att vänta nu, har bara april gått, jag kom ju hem i mars, det är ju jäääätte länge sen!? Blandade känslor men tackar för att maj är här, en månad närmare sommaren!

Valborg var riktigt lyckad, tyckte jag i alla fall. Tror jag var på gymmet på lördag, eller var jag inte det? NÄ de var jag ju inte! Jag och syster åkte till stugan, hämtade upp farmor på vägen. Satt baki väggen när solen var framme och sprang tillbaka in när den försvann för det var inte så kult varmt när den gjorde det. Sen åt vi goa våfflor och krattade lite. Eller farmor krattade och vi hjälpte till att köra bort löven. Men ångest ska ni veta att myrhelvetena har ju vaknat till liv. Finns det något äckligare djur? Sen bits dom ju också och det gör ju ont som fan! Så jag var inte så sugen på att springa in i skogen med en otymplig kärra för att tömma löv, hoja. Men det var skönt och man fick nån extra fräken!

Sen blev det hem och duscha för fixa för att sedan hojja till Jenky där vid sju tiden. Det blev vin, allsång och mycket mycket trevligt. Sen lyckades vi få tummen ur och tog oss ut på krogen. Dansade hela natten för att avsluta med klassikern Max. En helt vanlig utekväll egentligen, men den var, tyckte jag, riktigt bra. Sen söndagen fick man ju dock veta att man levde. Mådde kanske inte dåligt så men gode seg och skallen var lite tung. Men ärligt, ibland är det värt det! Så det blev soffan heela dagen. Gojjan kom förbi några timmar och tjötade lite. Sen var det bioplaner på gång men dom kryssades ganska hårt när far ringer och väcker mig vid sju tiden och Gojjan skriver att vi skiter nog i den planen. Så det blev att glo TV hemma och sen sova tidigt, eller relativt tidigt.

En dag som denna då, en måndag. Vaknade faktiskt före klockan tio, Käkade frulle och degade på lite, fick sen i mig lunch och mötte upp syster på stan. Jag vet att jag inte ska shoppa, men behövde en bh, så de fick det bli. Sen hittade vi ursnygga linnen, så blev ju två av dom också då. Illa! Men ja, jag ville helt enkelt ha dom. Är ju redan inställd på noll shopping i sthlm så jag får väl leva med det. I alla fall, ska inte sitta här och uggla, lyckades ju faktiskt ta mig till gymmet idag också. Intervaller, axlar och bröst blev det. Så nu blir det raka vägen in i duschen. Tjingaling! (hade lagt upp bilder om mongot som jag är inte lämnat kameran hos Jenky i lördags..)

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0