#!@&%

Jag har haft den sämsta möjliga morgonen någonsin. Det började inte så farligt, Gajja smsade halv 9, halvtimme innan klockan skulle ringa. Men det var helt ok, ingen fara där. Sen snoozar jag mellan 9-9:30, mitt i min snooze ringer syster "Har du bilen, jag tror jag glömde stänga av spisen?" Så då äre ju bara dra sig ur sängen. Sen säger hon också att ne, ja behöver ju inte stressa. Men nänä, huset kan bara brinna ner? Asså hur tänker man där? Nåja, mådde illa som en snok, fick i mig ett O'Boy glas i alla fall. Ringer mamma och frågar om hon har bilen, inte det, den var hemma. Går ut och kör ut bilen och kommer på att jag inte har nyckeln till lägenheten, SKIT! Kör in på gården och parkar bilen för att ringa mamma och fråga var den är.. inget svar, kan inte jobbnummret heller. Då ringer jag pappa, men han bara yrade, hjälpte mig inte alls, less! Så ringer syster, hon klickar mig. Skickar sms "Vad är mammas jobbnummer?" Jag får fem sms, jag hinner skicka samma sms igen innan jag får det sjätte smset där hennes nummer till slut står.. just nu KOKAR jag! Jag ringer mamma igen, inget svar nu heller förrän om typ 100 signaler. Men till slut får jag svar, då kläcker hon att hon har nyckeln så jag måste åka till Porsön först och hämta den. Sen har jag röda vågen heeela vägen till syster, plus att i stan hamnar jag bakom en körskole elev som kör seriöst 20 km/h och jag känner att om nu systers lägenhet brinner har jag inte tid med detta. Funderade på att gå ur bilen och springa ikapp eleven och skrika "MEN KÖR DÅÅÅÅ!!!". Till slut försvinner det hindret men då ringer syster, lite olägligt säger jag. Kör in i rondellen och håller på att krocka för idioten som kommer från andra sidan rondellen tyckte det var lämpligt att köra in halva bilen i rondollen fast jag var där. Till slut kommer jag upp i lägenheten i alla fall och spisen är självklart inte på. Sen ringer jag upp syster men då svarar hon ju inte heller igen då, utan halvvägs hem smsar hon mig. Då håller jag på att explodera! Men jag tog mig hem i ett stycke och nu sitter jag här i soffan och tänker inte röra mig ur fläcken förrän basketträningen ikväll, så det så!

Men ska berätta här om dan, när ja kom hem med bilen klockan ett på natten. Kör in den i garaget och på vår plats står en annan bil?! Tänkte nu jävlar har nån tattare kört in sin kompis bil och tyckte dom kunde "låna" vår plats. Tog i alla fall regnumret, skrev en lapp också men den togs bort senare. Fick parkera utanför helt enkelt på gästparkeringen. Jag gick in och sökte upp bilen och ägaren, fick numret att det var en av våra grannars bil på gården bredvid. Lunchtid dagen efter står bilen forfarande där så mamma ringer personen i fråga och det visade sig att sambon hade parkerat bilen fel bara. Det var efter detta jag tog bort lappen. Var ingen hemsk lapp alls, bara att jag tyckte att vi som faktiskt betalar för denna plats, gjort i 20 år, kan väl få ha den ifred? Men slutet gott allting gott.

Efter bildramat hojjade jag till Ida för att ta en tur på stan. Blev att sukta efter kläder och sen tog vi oss en lunch på subway med Cissi. Satt där i flera timmar och bara snackade, hemskt trevligt. Sen splittrades vi och jag väntade på mor min, banken behövde komma in till stan. Hon hade hittat en massa snygga kläder och köpte allt ihop, riktigt snygg kjol och kavaj samt en klänning, vilken pingla! Även jag fick lite smått och gott. När jag kom hem från USA gick jag på stan och provade ett par byxor, jag fick dom inte ens över röven då, nu satt dom som en smäck! Sen fick jag mig även en sjukt fin virkad bikini från Lindex. Hade jag varit på bättre humör idag hade jag tagit kort på det här och lagt upp, men det får bli en bildfri blogg ett tag till. Nu ska jag se en film och må bra!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0