Exploderar

Min skalle har inte varit riktigt hundra dom senaste två dagarna. Ah, skit kul, nån säger att det har den väl aldrig varit. Men nej, jag menar bara att jag haft huvudvärk, som när man inte använder glasögonen. Den har som legat precis över ögonbrynen och igår provade jag att dra på mig glajjorna för att se om de blev nån skillnad. Men jag är rädd att det är fel styrka på mina glas. Jag vet inte vad jag är riktigt, men jag ser dåligt på långt håll så mina glasögon förstorar alltså. Drog på dom igår och texten blev ju avsevärt större, men inte skarpare. Så det får väl bli en tripp till herr optiker för att se vad som kan stå på, för så här kan vi ju inte ha det!

I alla fall, min lördag var kanon, i alla fall kvällen. På dagen sprang syster milen, galning. Jag fick första köra henne på packisen till Porsön, sen cykla som en dåre till stan, sen cykla tillbaka till Porsön för att se henne gå i mål och sen var de bara att ta henne på packisen hem också. Riktigt benpass där ni! Sen blev det gode gott med sushi buffé på kvällen. Jag ÄLSKAR sushi, jag tröck hela 26 bitar.. asså va?! Men jag lyckades, satt ju nästan två timmar så hade ju gott om tid på sig att smälta mellan omgångarna. Men det var så sjukt gott så det var inte sant. Blir lätt att önska sig några sushi omgångar när jag fyller år, vilken lycka det hade varit!

Sen söndag, igår då, var det hemskt lite action. Det enda blev två varv runt berget, lagom terräng sådär. Får man kalla det terräng? Nåja, jag gör det för det är jobbigt att springa runt där ska ni veta med alla backar. Skulle elda på min mor lite för att se om hon eller jag sprang fortare. Lyckades få henne att förbättra sig i alla fall en och en halv minut. Sträckan ska vara ungefär 4,4 km. Men det kändes skönt, låg och sov i soffan när morsan kom hem så hon ryckte upp mig och tack för det, det var det verkligen värt!

Idag måndag har det varit väldigt lugnt igen. Efter lunch for jag in till stan för att möta syster. Vi gick runt lite och hon köpte fin fina nagellack medan jag bara fick drömma om shopping. Syster for på pass och jag firrade min mobil innan jag tog mig till Helex också lagom tills passet var slut. Körde galna intervaller och sen ben på det, jag är död nu. Men nu blev jag störd på skype så nu skriver ja inge mer, hände ändå inget mer speciellt denna dag!



xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0