Naglarna svider och jag ser ut som ett troll

Ja, mina naglar svider lite. Efter att långnaglarna försvann har dom inte mått så bra. Är fortfarande nån tip kvar vilket medför lite material kvar som jag självklart inte kan låta bli att pilla bort om dom nu delar sig från den riktiga nageln. Så nu är dom så tunna så dom svider. Tog bort mitt knallrosa lack i alla fall och klippte ner alla naglar och drog på en ljusbrun färg istället så det inte blev lika skrikigt. Behöver ju inte skylta med sjukt fula naglar genom att ha färg som hörs ändå till Kina. Men dom växer väl ut och blir fina igen så småningom. Sen ser jag ut som världens troll. Tog en dusch imorse, gjorde turban med handduk som alltid. Efter ett tag blev jag less på handduken och lät håret torka för sig själv, dålig ide. Det är så risigt och står åt alla håll och väderstreck som går. Försöker hitta min borste men kan inte se den? Nåja, projekt till när jag är klar här.

Gårdagen då.. fruktansvärt seg. Satt hemma nästan hela dan, tog mig ut en sväng men då bara för en tur till solariet för jag orkade inte med så mycket mer. Men var grymt skönt med dom där 18 minutrarna och visst fick man lite extra färg, eller extra fräknar, kanske både och? Sen var farmor på besök, alltid lika trevligt. Så himla söt hon är. Skrev inte om det tror jag men jag har förgats av ett uttryck som Gajja började säga ganska på en gång efter jag kommit hem, nämligen "håll i hatten". Så det har varit ett återkommande uttryck när något oväntat har hänt eller så, liksom något vi "ungdomar" säger, det jag kopplar ihop det med i alla fall. Men när jag kommer in hos syster på lördag efter stan så är farmor och far där. När farmor hör att det är jag ute i hallen så hör jag från andra rummet "men håll i hatten!!". Tror ni jag skratta nå? Himlarns kul var det i alla fall. Kanske inte kul för någon som inte är insatt, men det var så himla ironiskt bara.

Sen ska ni få veta vad jag gjort också. Jag tog mig tid här om dagen och kopierade in ALLA inlägg från mitt år i USA i ett word dokument. Blev en redigt några 100-tals sidor. När jag kollade stod det 400 nånting tror jag, men då var jag inte ens klar. Är inte så snyggt redigerat med vissa sidor med bara en bild på. Men någon dag ska jag sätta mig ner och fixa det där så det kan skrivas ut och sparas i en kartong. Kommer bli kul om si sådär 10-20 år att ta fram allt och läsa det igen. Sen en kul grej, word skickar ett felmeddelande efter ett tag och säger "dokumentet innehåller för många stav och grammatikfel för att programmet ska klara av att rätta". Det visar på min extremt dåliga svenska det då? Vet att jag har kass svenska, i alla fall skrivspråk. Men jag dör inte för det! I alla fall, nu ska jag ladda för gymmet, får vi se hur mycket vi orkar där. Pissväder ute så ska försöka tajma in en buss.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0