Nu vill jag ha sommar

Jag tror moder natur är arg på mig, eller så har jag bara otur. Vi närmar oss maj med grymma steg nu men är det varmare än 12 grader än? Ne, det är det inte, men bara solen får lysa så överlever man ju faktiskt i linne utomhus om man sitter riktigt still. Det var det som var min plan alldeles nyss. Tog min bok, drog på mig bikinitop till och med och gick ut i solstolarna på gården. Blåste lite illa men drog ändå ner så tubtoppen bara täckte magen och av med tjocktröjan samt drog upp byxbenen över knäna. Helt underbart att bara sitta och läsa och må bra. Sen blir det väldigt mörkt, då har solen gått i moln.. och inte lilla molnet då, sträcker sig över halva himlen.. den halvan solen är påväg in i, tyvärr. Sitter nu och ser ut över den mörka halvan och är lite bitter, jag ville ju SOLA! Så nu tycker jag verkligen att norrland kan få sig lite sommar. Kollade vädret imorse och chans för åska ikväll, hoppas den tar med sig någon typ av värme från något land. Ryssvärmen har man ju hört talas om, men denna gång tror jag molnen kommer från England hållet, tror vi på England eller drar det bara med sig mer kyla och mer regn? Let's hope not!

Gårdagen var så seg så jag mår lite illa av att man blivit så lat. Tro mig inte fel, jag tränar fortfarande varje dag mer eller mindre, men det är då också det enda jag gör. Var uppe till FÖR sent i måndags så jag tog mig upp först 10 igår. Sen kom syster där vid lunch, käkade och sen var hon trötter så hon ville sova. Var inge bra på TV heller så jag tänkte jag skulle vila också, slutade med att vi sov två timmar! Det enda jag gör är att sova, får panik snart. Men idag ska det bli mer, mitt solande gick ju åt skogen, men blir lunch snart och sen gymmet. Ska plåga mig på bandet igen med 5 km, fick ju vila benen igår så. Sen ikväll blir det skojsigt med bowling med laget. Blir även käk på det. Så himla söt Marina var, jag äter inte pizza så skulle först inte äta alls. Men då hade hon ringt och kollat om det fanns nån annan mat så jag fick mig en sallad nu iställe. Uppskattas himlarns! Och nej jag äter inte pizza bara för att det är fruktansvärt onyttigt, jag tycker faktiskt inte om det. Inte direkt hamburgare heller. Är ganska glad för det ändå, med tanke på hur mycket jag tycker om chips, räcker ju med en grej, eller hur? Men nu ska jag plantera rumpan i soffan igen och sen göra lite lunch. Förbannade moln som förstörde mina planer!


Syster i helgen på Maran

xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg arm som jag bara slänger ut där.. men man ser ju nästan en vadmuskel.. nice.. Det såg däremot jävligt slött ut haha, får skylla på att jag ändå hunnit springa 10 km när den bilden togs :)

2011-05-26 @ 11:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0