Kände mig som lite lill-gammal

Oj vad jag kände mig malplacerad igår. Var på cocktail kväll igår med pojken. Dresscode och hela ballongen, så blev klänning (inget annorlunda än vad jag brukar ha) och min man drog på sig skjorta, kavaj och finbyxor. Man hör ju redan här att det känns obekvämt. Värre blev det när vi väl kom till STUK. Hjälp säger jag bara! Kändes som att man var på världens finaste tillställning och den där obehagliga känslan av att min klänning är ju alldeles för kort, även fast jag försökt dra ner den. Senare kom det en hel del människor med betydligt kortare klänningar än vad jag hade, så ångesten över kjolslängden la ju sig. Men visst, det serverades fina drinkar i fina glad och alla var uppklädda. Faktiskt en riktigt trevlig kväll, hemgång kl 01 för att krypa ner i sängen, och hör och häpna, se på SVTplay. Bara jag som känner mig aningen lill-gammal? Men de kanske är såhär det ska vara, man ska gå ut i fina kläder, vara civiliserad och dricka fina drinkar för att gå hem tidigt och kolla svt1 med sin karl. Var för övrigt svenska dialekt mysterier vi såg. Dialekten var denna gång överkalixmål, och tro mig när jag säger att det var nog den värsta dialekt jag någonsin hört, asså den var värre än skånska! Jag förstod verkligen inte ett enda ord, det var rena rama grekiskan, eller nej, ett helt nytt språk. Sjukt att ändå bo så pass nära ett ställe och aldrig hört dialekten, vet inte ens om jag någonsin varit i överkalix? Men som sagt, hemskt trevlig kväll, men något jag aldrig skulle ha gjort för två år sen!

Sitter på jobber nu och har rast. Tog mig hit idag och trodde jag skulle skjuta mig själv. Fick starta om och hoppa runt på tre olika datorer innan jag tog mig in på en som fungerade. Första var telefonen paj, andra fungerade inte internet. Tog mig en timme innan jag fick ta mitt första samtal, katastrof säger jag bara! Men har tagit ikapp det nu, så ingen fara. Får råkämpa sen sista passet med samtalen så jag kommer upp i snitt. Efter detta blir det att knalla till dansen. Ska ha rep i tre timmar för vårshowen. Vill helst inte veta hur trött jag kommer att bli, men med tanke på hur slut jag var efter en timme i måndags så kan vi kanske uppskatta totalt kaos. Jobba på min snygga blåmärksknän också, var ju riktigt läckert senast, är fortfarande lite blått. Annars var min tanke efter detta att åka hem och hämta mina nya mjukisbyxor som lille mor skickat efter och även kopior på mina gymnasiebetyg så jag äntligen kan få iväg min ansökan till Folkhögskolan i Sunderbyn, förberedande utbildning "färg, form och inredning". Hoppas nästan att jag inte kommer in på konstfack så jag får läsa denna först, verkar riktigt bra, känns även som att jag behöver den. Men nu ska jag ta tag i arbetet igen!

xoxo

Kommentarer
Postat av: naTi

Värre än Skånska.....

2012-04-23 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0