Vadå bara ta bort 2 poäng?

Var och kikade på min fysiktenta som jag kuggade. Men absolut inte okej rättning, blev sjukt less. Hade fått 8 poäng, de krävdes 9 för att bli godkänd. Då när jag kollar igenom har jag först fått 2 poäng på en fråga och även satt 2 poäng på försättsbladet för att räknas in i totala poängen. Men sen hände något, tydligen hade jag inte alls rätt på den frågan sen? Då har hon skrivit över med en nolla så jag fick 8 poäng iställer för 10. Ni som kan matte är ju helt med på att de där avdraget gjorde mig underkänd. Det enda som var fel på frågan var att jag inte tagit och multiplicerat en sak med två. Annars var formeln och uträkingen rätt men fått fel svar som följdfel då. Tycker man inte att hon bara borde strukit en poäng då? Om ens någon när frågan var en 3 poängsfråga om jag inte missminner mig! Så det blev ju att överklaga på den. Fick skriva en motivering och skicka in med tentan. Hoppas att det går igenom så jag slipper omtenta. Skulle ju vara himla skönt och jag anser ju definitivt att jag ska få en poäng så jag klarar min tenta. Förbannade myskorättning.

Ikväll blir det street. Är sjukt stressad över dansen. Har snart uppvisning och jag vet ju i alla fall en person som verkligen inte kan denna koreogrfi. Jag har inte ens sett hela och kommer knappt ihåg de lilla jag faktiskt gjort. Jag vägrar att ställa mig på scen om jag inte lär mig den. Så jag får väl fixa det illa kvickt då. Annars har jag ju den moderna så jag får ju stå i rampljuset en stund i alla fall. Men det är ju egentligen streeten jag ska vara bäst på, vad hände?

Anders ligger och sover.. vill inte att han ska göra det så ska peta på honom tills han vaknar. Gjorde ett halvhjärtat försök nyss lite med nageln, men der fungerade inte. Får ta till lite hårdare tag helt enkelt!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0