First day of school

Idag var första dagen på folkhögskolan och jag är SJUKT taggad nu. Fått träffa lärare, elever i högre årskurser samt fått veta lite om vad som kommer hända det närmaste året. Låter hur intressant som helst och kommer troligtvis trivas som fisken i vattnet. Bonus, INGA tentor! Som sagt, detta kommer bli grymt bra.
 
Saknar min pojke lite. Bara varit ifrån varandra en enda liten dag men hade så gärna velat ha en puss nu och krypa upp i hans knä. Det är en hel vecka kvar tills han kommer hem, hur ska jag överleva?! Förhoppningsvis kommer dagarna bara susa förbi i skolan så det blir söndag fort fort. Ska och fiska igen till helgen med lille far så det ska bli kul och förhoppningsvis vara en liten distraktion så jag inte går sönder av saknad.
 
Väntar nu på att mor ska hämta upp mig så ska vi åka och köpa en micro. Jag kommer inte palla att alltid värma mat i kastruller och ugnen. Men gör väl mycket mat som man lägger i matlådor just för att man ska slippa diska kastruller med mera varje dag? Tackar hjärtligt den som uppfann micron!
 
Övrigt så hann jag med att besöka Uppsala, få en p-böter, äta kräfor och se en film med tillhörande chips i fredags. Jag hann även med att besöka Sala Silvergruva på lördan där jag även hann köpa mig en ny ring och ett armband utav en av silversmedarna där. På kvällen blev det 50 års fest för Pedros pappa vilket var hemskt trevligt. Jag var lite trött när vi kom dit och inte den mest pratglada men DET ändrade sig under kvällens gång. Sen blev det lugna puckar på söndan då vi åkte ut i ån med ekan och myste på. Sedan hem för att packa ihop mina saker samt äta en god middag. Sen var det dags att åka hem till Luleå.
 

Uppsala kyrka


Uppsala


Uppsala


Kräftor


Kräftor


Sala Silvergruva


Sala Silvergruva


Sala Silvergruva


Pedros pappa 50 år


På ån med ekan


På ån med ekan


Lite inrednings shopping från Uppsala

Mina nya snygga stövar :)

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0