Inbrottstjuvar med nycklar som lämnar paket med glödlampor?

Jag blev en aning fundersam igår när jag kom hem och ser ett paket glödlampor ligga på en av kartongerna i hallen. Även en fundering över att klädkammaren står öppen och den förut trasiga lampan nu lyser. Tänkte att Anders av någon anledning varit hem på lunchen och fått för sig att byta lampor? Det är ju i alla fall den mest logiska förklaringen. Sen när han väl kommer hem efter jobbet och står ute i hallen får jag denna fråga. "Men baby, har du köpt glödlampor?!". Emh, ne? Jag trodde det var du ju!?!?!?!?!?! Ja, då har ju någon under dagen igår kommit hit, haft nycklar för dörren var låst när jag kom hem, bytt glödlampa och lämnat ett helt paket med glödlampor åt oss. Liksom SAY WHAT?! Vi vet fortfarande inte vem eller varför. Provade ringa vår "värd" för tänkte det var han men svaret vi fick där var en telefonsvararde som meddelade oss att han var på semester till den 20e. Så vem har varit i vår lägenhet?! Inget är borta i alla fall vad vi kan se. Men svårt att säga när inte allt är uppackat. Men lite obehagligt ändå. Det är ju troligen Lulebo men dom kunde ju ha förvarnat!
 
Sen är jag så otroligt less på vårdcentralen här så snart ger jag upp. Jag har haft ont i halsen i drygt två veckor, jäävligt ont. Haft en släng av grym huvudvärk samt varit väldigt slö och endast gått runt på ren vilja så har som inte tänkt på att jag varit trött direkt. I alla fall.. till att börja med fick jag vänta i 40 minuter på att få komma in. Hade en bokad tid 15.00 men den kunde dom visst inte hålla. Fine med 10-15 min sen, men 40?! Man blir ju som irriterad när dom som kommer in efter en får gå in före en. Suck. Sen när jag väl sitter där med min doktor och berättar om mina symptom. Halsont, troligen feber här om dagen, helt utmattad i förrgår. Vet ni vad han kläcker fram? "Det kan vara halsbränna.. vad har du för matvanor? Hur äter du?". ASSÅ VA?!?!?! Jag trodde jag skulle smälla han på käften och skrika "MEN FÖR FAN SKÄRP DIG!!".Fick ta mina prover sen och en timma efter avtalad tid var jag klar med beskedet att jag är helt frisk.... även att jag kan börja träna igen utan problem, finns tydligen ingen orsak att tro att jag kan få lunginflammation. Jag säger så här, fuck you, jag är sjuk, punkt! I och för sig var hans första diagnos körtelfeber.. men hello! Läs mina papper, de har jag redan haft för flera år sen, man kan bara ha de EN gång! Ne, så jag var lite aggresiv efter detta besök. Kan tala om för er att dom tre senaste gångerna jag varit där de senaste året har jag fått samma besked. "Att allt ser bra ut". Undrar ändå hur man kan ha ont i halsen mm utan att det är nå?
 
xoxo

Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj! läskigt. o.O

2012-08-08 @ 08:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0