Konstskola

Det är lite drygt att traggla sig igenom första dagarna på skolan då jag inte får göra exakt det jag vill göra. Vi kommer till en lektion och energin och fantasin bara sprutar.. så får man göra nå helt annat. Men det är kul, ganska mycket team building över hela grejen vilket jag antar är för att vi ska lära känna varandra. Har träffat en del trevliga människor som jag faktiskt verkar komma överens med, kul! En del av det som hänt dom senaste dagarna kan ni skåda nedan.
 

Textiltryck. Vi fick göra egna schabloner som vi sedan fick skära eller klippa ut. Detta har jag suttit och skurit med en skalpell. Den mörkare figuren var helt okej att pyssla med men sen fick vi veta att vi skulle göra en påbyggnad i en annan färg. PANIK när det bara var 20 min kvar av hela förmiddan!


Fick varsin liten fyrkant som vi skulle måla av fast 10 ggr större. Gjordes i Akrylfärg och var en riktig utmaning. Jag har målat andra rutan på första raden från vänster samt tredje rutan på andra raden från vänter. Det ska föreställa båtvrak och liknande, typ master och segel.. tro mig, orginalbilden var sjukt rörig den med.


Avslutade idag med akvarellmålning. Denna är en siluett utav en stad vilket kanske syns. Jobba med olika lager samt olika tekniker för att skapa färgerna på bilden.

Och sen den sista. Vår lärare satte upp en grön flaska på ett bord som han draperade med ett grönt skynke så fick vi måla av det. Jag fick roligt nog beröm för denna. Han ifrågasatte om jag aldrig målat med akvarell förr.. det har jag inte, inte med färger i alla fall, bara pennor. Jag är faktiskt ganska nöjd själv med denna :)
 
xoxo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0