Eremitkojan

Har börjat skissa lite på en planritning samt fundera i allmänhet på hur jag ska utforma den så kallade eremitkojan till konstfacks arbetsprov. Man har fått tre alternativ var kojan ska stå, fjällssluttning, vid ett skogstjärn eller på en klippa vid havet. Märk väl att få av dessa platser tillåter någon typ av odling och en eremit verkar ju inte tycka om att visa sig i onödan så gå till ICA tror jag inte att dom gör. Men tydligen så verkar eremiter vilja bo med varandra då dom tydligen gjorde så förr. Dom drog sig undan men satte upp små samhällen med sina små bostäder ändå. En eremit drar sig även undan oftast på grund av religiösa skäl och verkar även då vara uppkomsten av munklivet och klosterväsendet. Lite som sektmedlemmar alltså, vill bara befinna sig bland andra med samma värderingar och rituala dag. Får se hur det går med detta!
 
Igår blev det en sväng in till Västerås för mig och Anders där vi sökte efter WESC lurar till mig. Men vi var värdelösa och hittade aldrig några som jag ville ha och heller inte Hollywood butiken där jag först såg dom i somras. Så vi gick och åt sushi istället för att sedan bege oss till teatern med resten av familjen för föreställningen Kung Markatta. Den var helt okej då jag inte direkt har någon annan föreställning att jämföra med. Var Berits och Christers julklapp till oss allihopa. Ändå en riktigt kul grej!
 
I förrgår stöpte vi ju ljus också. Röda fina julljus blev det som brann riktigt bra. Inte några rinnande ljus heller utan med som kronljus som inte ska droppa. Så det var ju helt prefekt! 
 
Föresten så fick jag skicka efter lurarna istälet så jag har dom snart på posten!
 




 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0