Gör om, gör rätt

 Har färglära på skolan där vi får blanda egenn färg med hjälp av ägg, olja och pigment. Igår blandade jag mig svart färg för att sedan dutta med en dutt över en schablon jag gjort för text som ska vara på den bräda vi målar. Det kommer senare fungera som ett lock till en sittmöbel när allt är monterat. Men hur som helst hade ingen upplyst mig om att man kunde ta för mycket pigment vilket leder till att färgen blev kornig när den tordakde och att den enkelt gick att skrapa av för att den inte sjönk in i träd då den var för torr. Så ja, det blev en liten suck idag så jag fick göra om och göra rätt. Som tur var hade jag bara duttat dit två av fyra schabloner så behövde inte skrapa så mycket. Var heller inte så svårt att skrapa bort färgen så det var kanske inte hela världens. Men ändå, jobbigt att göra samma sak två gånger när det inte behövt. Nu har jag ju ingen bild på mitt konstverk men det får komma. Känner också lite såhär att det är sjukt jobbigt att påbörja massa arbeten i varje verkstad som aldrig blir monterade för jag kräver träslöjdssalen för det. Men får fixa dom när jag har eget arbete till våren!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0