Jul nummer 2

 Ska snart hoppa in i duschen och sen packa inför resa ner till Sala för en jul nummer 2. Ska bli hemskt mysigt att få åka neråt. Imorn kan det bli en trip till Västerås för lite mellandagsrea. Jag har redan skrivit en liten lista på saker som jag önskade mig i julklapp men inte fick då. Men jag fick en MASSA annat, så himla sjukt vad mycket julklappar vi hade! Bara jag och Anders tog med en dryg blå IKEA-påse till farmor. Sen lurade han mig ju så sjukt så det finns inte. Han sa att han köpt två klappar men han hade bara slagit in en av dom och lagt under granen med dom andra. Sen när vi kommer till farmor så står det ett paket som är ENORMT och Anders börjar fråga om det så jag frågade mamma vem det var till. Tydligen var det till mig! Jag trodde det skulle vara en sak från mor och far.. men icket! Största, tyngsta och hårdaste klappen var till mig och den var från Anders! Jag började med att öppna det "lilla" paketet från honom vilket visade sig vara ett paket med kaffebönor. JAG HÖLL JU PÅ ATT DÖ! Fattade ju på en gång och förstår inte hur han snappade upp att jag ville ha en kaffemaskin tidigare. Hade snackat lite om att det hade varit nice med en såndär som har kapslar. Men nej nej, Anders måste vara värst och köper en maskin som maler bönorna och pytsar ut underbart kaffe/espresso u name it! Finns även en liten slang för att skumma mjölk så nu blir det LATTE! Så glad tjej!
 
Sen blev det lite pengar som vanligt. Ett par tovade ulltofflor och en stavmixer av famor. Mamma och pappa försedde mig med den snygga elden som jag önskar mig. Är en glascylinder som man har en riktigt öppen eld i som inte ryker eller luktar så man eldar på en vätska. Sen av tavla i sten där man gjort ett avtryck av en snäcka, lite mer pengar, ett "presentkort" för ett litet tillskott på valfri resa för mig och Anders. En vetekudde som man kan värma i micron. Av syster fick jag en locktång och sen för tillfället så tror jag att det var allt? Har säkert glömt någor men ALLA klappar var så välkomna. ELLER JO! Fick en VASS kniv och en VASS brödkniv av mor och far också. Som jag förövrigt skärde upp handen på grund av. Inte med, utan jag råka stycka in saxen i handen som jag skulle klippa bort kattstryparn med för att få lös kniven från kartongen den satt fast i. ajaj.. Men nu blir det dusch!
 

Vill ha dessa :)
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0