Jullov

 Nu tar jag lov! Hade julfest på skolan i onsdags och kom väl hem därifrån vid tolv ungefär. Gick och la mig och ställde klockan så fint på 07:00. Bara det att jag sov lite väl hårt och stängde av larmet i sömnen så försov mig till kl 9 istället. Masade mig upp och iväg till skolan i alla fall. Blev inte så många timmar då vi slutatde typ klockan ett för vi var klara med redovisnigar och liknande. Fick i alla fall prata om min målade planka och jag slapp städa på morgonen, ganska bra deal tycker jag!
 
Imorgon ska det vara avslutning i biblioteket som inte ens är ett bibliotek. Förstod som att det varit ett där innan och att lärarna är vana att säga det fortfarande? Har i alla fall bara fått för mig att det kommer vara lite snack å sen fika, så jag tänkte ta lov redan nu. Har varit en stressig men rolig höst i år. Det har hänt så mycket nytt och mycket kul att man har svårt att smälta allt. Det som tagit mest på mig är väl dessa grisar som snurrar runt i min skalle. När jag ska räkna får på kvällen så är det grisar som istället hoppar över grinden till fårhagen (grishagen). Men nu är det över, dom är slut, vi sålde slut på dom redan andra advent, vilket kändes SÅ bra. Nu ska jag bara betala marsipanen och sen är det bara vänta på räkningen för resan så är allt klart. Underbart.
 
Sen fick jag hem min beställning på metalltråd som jag köpt. Hade bland annat köpte vanlig svart blomstertråd. Ett litet problem var bara att fyra av dom fem rullarna jag köpt skiftade i blått, rött och lila. Så dom var ju som inte alls svarta! Blev lite less för det blir ju som jobbigt att behöva skicka tillbaka och att dom inte kollar produkterna innan dom skickar iväg dom. Behövde inte dom där trådarna just precis nu men hade ju varit kul om det blivit rätt från början. Imorn blir det en massa pyssel och en sväng på stan för att inhandla den sista julklappen för i år. Nu blir det sängen och Mr. Gray.
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0