Pyssel och inspiration

 Jag har så begåvade skolkamrater så man kan inte bli annat än inspirerad. Till att börja med har vi Linn med sin fantastiska luffarslöjd. Så grymt duktig tjej! Man skäms lite för att man nallar ideér eller gör liknande men man vill ju som ändå prova på och se om det är något för mig. Hon gör fantastiskt fina trollsländor som jag är sjukt imponerad utav! Var bara tvungen att köpa en när vi hade julbazaren. Nu sitter jag själv och tänkte försöka mig på något liknande men humlor som ska agera blompinnar. Köpte tjockare så kallas najtråd idag och har gjort en stomme för kroppen. Lade just en beställning på färgad tunnare metalltråd för att kunna få lite färg på det lilla flygfäet. Får se hur jag löser ving- och benproblemet men tror jag har en plan.
 
Sen köpte jag.. eller jag har inte köpt det än utan endast fått det. Betalningen får skötas efter jul.. för allt just nu. Fakturor och gud vet vad. Men i alla fall. Lovisa Kemi, en klasskamrat som gör riktigt fina tennarmband. Hon hade ett på bazaren som jag totalt förälskade mig i och var tvungen att norpa sen eftersom det var kvar. Det som väntade på mig. Vill ni kika på hennes alster och kanske lägga en beställning så kan ni kolla upp henne här http://www.fromnorrlandwithlove.blogspot.se . Hennes grejer är riktigt snygga och välgjorda så man har garanterad kvalité!
 
Linns ursnygga sländor som kommer i olika färger. Jag valde såklart en brun/koppar/brons-färgad historia. Så jäkla snygg bara! Har dne för tillfället på väggen i sovrummet. Inte så uppskattat av killen som tydligen inte gillar insekter på väggarna. Men den är bara så underbar!
 
Lovisas snygga armband. Riktigt fin orange färg, älskar orange!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0