Silverlera

 Jag har hittat ett nytt intresse! Jag har alltid varit så imponerad av silversmedar och letar alltid efter just den där ringen som JAG vill ha som aldrig finns. Nu har jag fått upp ögonen för ett nytt material som kallas Silvetlera. Det är som en lera som man kan jobba i som även innehåller 999 delar silver. När man sedan format och designat sitt smycke bränner man leran på hög värme vilket gör att själva leran försvinner och silvret återstår. Det är så himla häftigt och man kan helt göra det hemma med antingen en butanbrännare eller köpa en speciell form till micron som man bränner i. Jag är SÅ taggad på att prova på detta och hoppas att det är en riktig vinnare för det verkar så kul! Så detta står på önskelistan framöver.
 

Startset!

Brännugn för micro!


Och resultat. Sjukt nice! Här www.pmc.se kan ni hitta fler roliga material och mer om silverlera.
 
xoxo
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0