Snart dags för flytt

Snart är det dags för flytten. Denna kommer äga rum på torsdag. Är riktig taggad och hoppas allt går smärtfritt och snabbt. Som att riva av ett plåster! Ska till Clas Ohlsons idag och köpa flyttkartonger då jag inte äger några sådana. Packa ner alla kläder, tänkte att det är nog några timmars arbete. Ska försöka rensa ut kläder som jag inte använder också så får syster se om hon vill ha något. Tror denna flytt kommer bli nyttig för mig. Detta är även första gången jag kommer flytta till en "egen" lägenhet. Eller min och Anders blir det ju, men första gången jag kommer betala hyra själv! Vi fick även köpa lös soffan som är hemma hos Anders nu vilket jag är grymt glad över. Den kommer bli perfekt!
 
Förutom detta var helgen sjukt bra. Kom ner på fredan och hamnade i Uppsala där Anders bror hade nån tillställning. Sjukt mysig stad för övrigt. Det är ju där Pelle Svanslös kyrkan står! Tror ni jag blev i extas när jag kände igen den från den tecknade serien? Ni som diggade Pelle så var det de avsnittet när kyrkan omvandlas till en katt. Det finns tydligen något som heter Pelle Svanslös kvarteren också, eller om det var gatorna? Hur som helst, tyckte det var lite kul. Var i alla fall på denna fest till för sent och kom i säng i Slabohed först vid ett tiden. Helt slut efter en lång dag.
 
Lördagen fortsatte med fix å trix inför eftermiddan/kvällen. For en sväng in till Sala för att hämta x antal vänner till Anders. Sedan tillbaka för att träffa mer vänner och massa släkt. Det var en hemskt rolig kväll och så fruktansvärt mycket trevliga människor.
 
Sen ska ni få höra att det finns nånting som typ är osynligt och inte känns när de bits. Men det känns desto mer efter! Upptäckte under kvällen att min häl svällt upp och hettade fruktansvärt. Gjorde även ont i hälsenan när jag gick. Vi började fundera geting men hade som sagt inte kännt av det så känns inte som att det var riktigt. Blev värre och värre under kvällen och var riktigt öm i hälsenen och på sidan av fotleden när det var dags för natt. Svullnaden var även stenhård. På söndagen tog vi det hemskt lugnt och solade lite i gräset. Nu har jag fått ett likadant bett fast på låret. Det kändes mer eller mindre som en liten lårkaka. Väldigt mysko, inte kännt något denna gång heller? Nån som kan gissa djuret, för jag kan det inte?
 
Det blev i alla fall mitt första dopp denna helg också och sen bar det av hem igen. Fullt med folk på både tåg och flyg. Fick förklaringen när vi landat i Luleå. Var ju tydligen Bruce på Ullevi i helgen.
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0