Snart gammal

På lördag fyller man 22 år. Ska tala om för er att jag är i total förnekelse. Pratade med mor på telefon igår. När vi ska lägga på så säger jag, "jamen vi hörs väl", min mor säger, "vadå, vi ses väl till helgen?". Mitt svar blev, "Va?! Gör vi?". Hon nämner att jag fyller ju som år, jag är tyst en stund och räknar för mig själv i huvudet och börjar sakta inse att det har gått en vecka till! Jag var så säker på att de är nästa vecka som jag fyller år, men se så var de inte!
 
Sen kom jag lyckligtvis på att jag hade jobbat 45 timmar innan utbildningen började i juni. Det är typ 4500 krornor mer i lön än vad jag räknat med! Så nu kanske man kan köpa ett köksbord utan att få dåligtsamvete och samtidigt lägga undan lite pengar för mobilen jag vill ha om jag inte får råd med den mitt i flytten. Men först 22 år!
 
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0