Skön helg

Kom hem från stugan för ett tag sen. Stått och lagat mat så vi får oss några matbackar i veckan. Eller ja, det blev två var. Men har kvar lite mat sen tidigare också, behöver som bara tillbehöret, typ pasta. Kom på idag att det är ju jäkligt gott med rösti, så planen blir att köpa potatis nån gång. Tror nog det kan vara första gången jag köper mig vanlig potatis. Är verkligen inget fan av det men vissa saker kan vara gott, typ som rösti, men mycket salt och peppar.

Har för övrigt varit en suverän helg. Igår solade vi hela förmiddan och fick oss en hel del färg. Tyvärr lite rött på sina ställen. Men det har lagt sig nu och ser fram emot fler soldagar så man får hålla den lilla färg som man kan få. Efter ett åkte vi till Råneå för att kolla in Rånemarknad. Köpte fisk och klådda åt lille far sen köpte jag att minirivjärn, en liten visp och salladsbestick åt mig själv. Riktigt häftiga var dom. Gjorda i nå underligt trä så dom var som mörkbrunt randiga, skit snygga. Idag har det dock varit lite sämre. Vaknar av att det är världens storm ute och det smattrar som aldrig förr på taket. Sen när man kommer ut för att ta sig in för frukost ligger en stol ihopvikt mitt på altanen, bordet har flyttat på sig lite och parasollet hade fått för sig att lägga sig ner. Helt otroligt att inget hade gått sönder men man förstår hur mycket det faktiskt blåst med tanke på att vårat parasoll sitter fast i världens fetaste cementklump som den tippat med. Så det blev en hel del innomhus aktiviteter. Spelat Settlers med Anders och mor sen läst klart min Vecko Revyn som jag köpte dagen innan. Tror det är första gången jag helt på riktigt läst igenom en hel sån där tidning. Man brukar ju annars bara läsa vissa delar som intresserar en, men jag läste allt! Sen däckade man så klart i soffan, vet ej hur länge men skönt var det. Ska borsta tänderna nu och somna sött. Uppstigning 5:00 imorn, härliga 7:00 på jobbet. Men då får jag sluta 15:30 också, värt!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0