Hosta och buksmärtor

Jag blir verkligen inte av med denna förkylning, den bara görs om till något annat som irriterar. Som energi, de kan inte förstöras bara omvandlas till en annan form. Nu har jag i alla fall en fruktansvärd rethosta som verkligen inte vill ge sig. Cyklade till skolan idag för jag tänkte faktiskt gå på sista föreläsningen i kemi inför provet på måndag. Efter x antal hostar i föreläsningssalen och efter andra gången jag gick ut från salen för att jag hostade så jag fick kvälvningar så gav jag upp och åkte hem. Får försöka läsa mig till det själv istället. Gick ju bra sist tydligen, bangade in ca 64% på senste tentan som jag trodde jag skulle behöva göra om (få mindre än 30%). Så jag verkar ju kunna lära mig en hel del på egen hand. Sen tuggar jag ju noskapin (tror ja de heter) som är mot tillfällig rethosta. På kartongen står det att i vissa fall kan man få ganska jobbiga buksmärtor då.. jag har fått dom nu.. det står även att de går över av sig själva, inom 1-3 timmar. Kommer alltså få en underbar nattsömn. Hostar dessutom fortfarande ganska mycket, och det är värsta när man ska ligga ner. Men jag får härda!

Jag kom heller inte in på konstfack i Stockholm. Stod med fina röda bokstäver att jag var "STRUKEN". Nog för att det var väntat. Men då blir det i alla fall ett år till här. Bör komma in i Sunderbyn, vanlig folkhögskola så annat vore väl konstigt? I värsta fall är det för få som söker den utbildningen så dom kanske inte ens drar igång den. Men då ska jag väl ha nåde otur om så är fallet. Annars får jag väl jobba mig genom kommande år och läsa nångon strökurs på LTU.
Sen är jag måttligt less på detta väder nu. Hela norrbotten jublar för solen och de fina vädret. Men sanningen är den att träden är knappt gröna än. Dom har endast fått små, små, smååå musöron som ser ut att vilja krypa tillbaka in när som helst. Jag ser studenter glida runt utan jacka eller bara i t-shirt. News flash, DET ÄR INTE SÅ VARMT!! Jag kör fortfarande på jacka, långärmat och halsduk, även vantar. Idag var första gången jag inte haft vantar på mig när jag cyklat. Ska kolla runt på sommarkläder på diverse hemsidor nu.. få lite mer ångest att vi inte har fått någon sommar än.. att det faktiskt ligger kvar snö här uppe.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0