Inte för att vara den

 MEN nu ska jag skriva en kommentar om större bloggare. Finns egentligen ingen anledning till detta men jag känner att jag kan lika gärna skriva av mig istället för att diskutera med någon så kan dom som vill läsa. Hur som helst, jag läser (eller snarare kollar på bilderna) Kissies blogg. Ibland om det är något intressant så läser jag även inläggen. Jag läste inte hennes blogg alls innan när hon var väldigt provocerande för jag såg inte meningen med det. På senaste har jag däremot intresserat mig. Alla klagar på hennes Barbie-ideal, att hon inte är sund och så vidare. Jag tycker personligen att hon är snygg. Jag hade väl inte själv valt hennes läppar men det är ju hennes val. Jag tycker även att hennes näsoperation blev extremt lyckad. Jag har i och för sig inte ens tänkt på hur hennes näsa såg ut innan och tyckte inte alls det var någon direkt skillnad. Hon har ju däremot lagt upp bilder senare och herre gud vilken skillnad! Själv kanske man är lite ytlig, men vilken människa är inte det? Hur som helst, tycker hennes nya näsa är riktigt snygg och snyggare än hennes förra. Personligen skulle jag inte lägga mig under knvien av olika anledningar men känner man att man nu vill det så varför inte?
 
Detta inlägget är då för Kissies samt Blondinbellas uttalanden om varandra. Jag läste först Kissies inlägg och tyckte väl att det var kanske lite klantigt uttryckt men jag står helt klart själv för att kanske inte väga så många kilo för mycket, även detta för personliga åsikter som kanske inte alla vet om eller behöver veta om. Hur som helst, övervikt är inte okej, men inte heller undernärd. Kissie var RIKTIGT smal där ett tag men jag kan som inte tycka att hon är sjukligt smal längre, hon är smal, men som sagt inte sjukligt. Jag har vänner som är smala, och dom bara är det för att dom helt enkelt är små i sig, inte korta, utan små-smala. Vissa människor ser helt enkelt bara ut så. Jag skulle till exempel aldrig klara av att bli lika smal som Kissie för jag har helt enkelt inte den kroppstypen. Visst, hon skulle kunna lägga på sig 5 kg utan att det skulle göra något. Men på riktigt, låt henne för fan vara, hon är precis lika bra och framgångsrik och jadajada som Blondinbella.
 
Sen till Blondinbellas uttalande om att Kissie skulle ha en psykisk sjukdom.. alltså va? Till att börja med säger man inte sånt, det är INTE okej. Det är faktiskt en sjukdom, som många människor har och man ska inte bara slänga runt det som skälsord, vilket hon nu faktiskt gör. Hon lägger en label på Kissie som är allt annat än okej. Jag säger inte att Kissie hade rätt att kommentera att Blondinbella inte kunde ta så många simtag med sin tidigare vikt, taskigt formulerat. Men som sagt, hon är inte den smalaste vilket ger henne lite extra vikt att bära. Sen kan hon ju lika vara hur tränad som helst och ha en lungkapacitet till guds förbannelse så hon orkar säkert lika mycket som Kissie, om inte mer. Blondinbella är snygg, ser man bilden nedan kan jag nästan tycka att dom kunde varit släkt.
 
Släng gärna käft mellan varandra att Kissie är lite för smal och att Blondinbella är lite rund, för det är ju faktiskt sant, eller hur? Att dom var för sig är osunda eller sjuka eller vad som helst.. lämna gärna det utanför. Kissie verkar må hur bra som helst och även Blondinbella. Man har helt enkelt olika syn och alla jävlar är fan i mig ytliga även om dom nekar till det!
 
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sara

Men bara för att Kissie är känd och har en stor blogg och råkas ha blivit smal så har väl hon ingen rätt att sitta och skriva om blondinbellas utseende och vikt, samt ta bilder från hennes blogg. Man förstår ju att det inte ligger nåt positivt i det Kissie skriver även fast hon ska få det att låta så!

Svar: Absolut håller jag med. Men Blondinbella ska heller inte göra samma sak vilket hon nu gjorde. Sen var det klantigt uttryckt, vissa människor förstår inte hur man ska formulera sig och hon är nog samtidigt väldigt medveten om vad hon skrev. Min grundtanke var mer att låt folk göra vad dom vill, det är deras eget val.
Jenny Sophia

2012-11-02 @ 08:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0