Fredag igen

Tror jag försöker utmana mig lite för hårt. Längtar till färgläran på skolan så man vet hur man ska använda färgen ordentligt. Blanda 30 nyanser av brunt är nog inte en så dum ide. Kan ju bli så mycket bättre om man vet hur man ska göra. Har i alla fall suttit och målat en tavla på ett vintermotiv. Snö.. det är fan i mig inte lätt att fixa på en duk i färg. Man måste verkligen försöka se vad snö är för färg egentligen, för helt vit är den ju inte! Väldigt fundersam om jag lyckats, men man är ju alltid väldigt självkritisk. Vinklarna är väl inte som dom ska heller, men vi säger nu att den ska se ut sådär. Mycket möjligt att jag fortsätter måla på den, det är ju akryl så finna alla möjligheter i världen att ändra på den. Hur som, detta tills vidare!
 
Ser nu att jag tog en ganska så nära bild. Sitter i soffan nu och ser den lite på avstånd så man inte ser penseldragen så tydligt, ser bättre ut då. Men ja, kanske inte så bra ändå.
 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0