Dagens accomplishment

Åkte en sväng till skolan idag för att pyssla med lite keramik. När jag väl kommer dit så kommer jag på att jag inte tagit med nyckeln till skåpet, DOH! Tänkte va fan ska jag då göra? Jo vet ni, vi knipsar helt enkelt låset! Men jag fick ju ut min lera och gjorde två reliefer. Satte oxid på den som redan var bränd och lackade på mer glasyr på min mugg som jag missat lite på. Sen påbörjades ett försök till en groda. Linn är så jävla duktig på sina grodor och jag är på riktigt avis! Så nu fick jag prova själv. Tänkte att hon skulle ta min lera och göra en åt mig men det blev att jag började själv med lite vägledning från hennes sida. Den är inte klar och tog väl 100 gånger så lång tid att ens få en skalle på den för mig som det gjorde för henne att få ihop en hel groda. Men jag försöker i alla fall! Imorn blir det KKV på Kronan och sen till skolan och göra klart den där förbenade grodan, Linn, HJÄLP!
 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0