Tisdag

Blev ju en liten chock när man ser på facebook igår kväll innan man tänkt lägga sig att bomber har smällts i målområdet till Boston Marathon. Det enda jag ser är att det är gatan utanför min värd pappas arbetsplats! Man fick ju en knut i magen och försökte maila min gamla värdfamilj för att se att dom mådde bra. Som tur var arbetade min värdmamma nästan 2 km från platsen och på grund av loppet så var min värd pappa ledig idag, alltså inte i närheten. Har sedan idag fått läsa kommentarer på facebook så man dock vill kräkas. Folk som ifrågasätter varför detta blev en så stor grej medan det bombas i andra länder mer och där fler blir dödade. Tycker det är fruktansvärt respektlöst att ens ifrågasätta dom som skriver uppdateringar om tankar till Boston. Inte lika stort dödsantal men det är väl lika hemskt för det, även också om det inte händer varje vecka, eller dag? Sen är det många, däribland jag själv som har vänner och familj (jag ser min värdfamilj som en del av min familj ja) i Boston området och det är klart man blir orolig. Då telefoner inte verkar ha fungerat så är väl facebook en ganska bra väg att gå för att få svar om man är okej eller inte. Tycker ni inte om uppdateringarna så ta bort den vännen på facebook då så behöver du inte läsa om det! Och det är lika jävla hemskt oavsett vart det händer!
 
Ska kanske lugna ner mig lite. Har i alla fall suttit och renritat min planritning efter ett OK från min lärare. Känner mig inte så värst stressad egentligen för jag kan ändå inte börja bygga förrän nästa vecka för jag har inget material. Men en god lunch har jag i alla fall hunnit med idag! Sen blir det träna, woop woop!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0