Hektisk vecka

 Såg i min historik att jag inte uppdaterat på flera dagar. Undrar när det hände? Trodde jag skrivit så sent som igår, men tydligen inte. Har i alla fall en lite hektisk vecka som även följer med en hektisk vecka. Kom hem för knappt en timme sedan från skolan. Hade fått för mig att det var en bra ide att stanna kvar och prova på lite kvällskroki. Visst, det var lärorikt, men det där med kroki är verkligen inte min grej. I alla fall inte när man har mellan 30 sekunder och 5 minuter på sig att teckna. Gillade dock 30 minuters sittningen. Men annars, not so much. Sen blir det bal på lördag, förhoppningsvis en fel städa så det är snyggt när Anders familj kommer hit nästa vecka och innan detta ska jag ha hunnit göra klart mitt arbetsprov till konstfack!
 
Igår tränade jag med syster. Blev bröst, första gången på flera år känns det som. Om inte annat är det faktiskt sant, kan inte komma ihåg sist jag tränade bröst. Mycket möjligt att det var på gymmet i USA och det är snart två år sen som jag kom hem därifrån, så ja, idag har jag tränngsVÄRK! Även i magen, körde mage med mamma i söndags och sen fick jag ju för mig att göra det igår också. Så idag känns det så att säga.
 
Imorn blir det vanlig skola och sen träna med syster. Efter det blir det film och mat med mamma och syster, MYS! Längtar lite till det så att säga. Sen längtar jag som aldrig förr tills vi kan ta ut mitt monster ur ugnen! Den överlevde ju första bränningen och idag har jag glaserat, tejpat, täckt med papper och glaserat lite mer för allt vad jag orkat. Den står nu och grillas i ugnen och jag HOPPAS att den blir riktigt häftig! Tyvärr så har den inte krympt ens en milimeter! Fick ju höra att den skulle krympa 10 % efter bränning men detta har inte skett. Så min kära skulptur är hela 47 cm hög, ENORM! Får se vart den kan tänkas hamna när den är klar, om den ens blir snygg. Hur som, nu ska jag se house och sen SOVA!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0