Lax

Jag är inget stort fan av tillagad fisk. Eller tillagad lax egentligen. Torsk är väl inte heller det godaste. Hur som så håller jag på att prova på lite med lax. Jag har blandat en burk cream fraische och en halv burk kesella. Sedan kryddat med en hackad vitlök och en hackad liten superchili som jag köpte på thaishoppen. Sen salt, peppar, grillkrydda och lite citronsaft. Bara själva såsen blev ju sjukt god som kall, så den skulle gå att ha på sidan om. Men jag smetade över den över fyra stycken laxfilér och tjoff in i ugnen. Det ser bra ut och jag tror det kommer bli magiskt. Jag kanske kan lära mig att äta lax till slut i alla fall! Sen har jag bulgur och en sallad till detta. Ska fota sen när jag lagt upp det.
 
Igår gjorde jag kyckling i paprikasås med paprika. Sen bulgur till så klart, en sallad och stekta champinjoner, mums! Det såg i alla fall ut såhär.
 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0