Tyg, tyg och åter tyg

 Blev en hel del tyg om man säger så under tygtrycket. Vi fick i uppgift att trycka en så kallad "svår rapport". Det skulle vara ett mönster som liksom gick in i varandra. Som en pusselbit. Vi började med att göra massa streck på ett papper. Sen göra krumelurer med mera i dom formerna som blev av alla linjer. Dessa klippte vi sedan ut för att använda till själva mönstret. Vi fick varsitt papper som var 29,5x40, om jag inte missminner mig. Vi började med att vika det som en bok så det blev en smal och lång bok. Sedan skulle vi klistra på dessa figurer från väntser till höger och det skulle endast gå över med cirka 3 cm på högersidan. När detta var fyllt vek i pappret igen så det blev en kort och tjock bok och gjorde samma sak. Sedan när man vek ut pappret helt var det ganska tomt i mitten som vi fick fylla på med mönster och bilder. Där figurerna hade gått över 3 cm fick vi även markera för att inte råka klista något på dess plats. Som ni förstår så blev dom markeringarna själva hålen till pusselbiten och figurerna som gick över blev pinnarna.. är det någon som fattar vad jag menar? Hur som helst så blev min rapport ännu svårare då jag litade på min lärare efter att hon sagt "litar du inte på mig" och jag svarat ja. Skulle inte gjort det, för det blev helgalet. Fick förskjuta mitt mönster för att det skulle få plats. Hur som haver, det blev ändå helt okej!
 


Min namnteckning för trycket. Har dock gjort en liten ändring. Fick mig en egen liten ram som jag kunde fixa det där på så bytte självklart ut pusselbiten mot en ros. Så min "riktiga" namnteckning kan ni se på pingvintäcket lite längre ner!
 




 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0