Farmor 79 år!

Idag var jag med om en obehaglig händelse på väg i bil mot min farmor. En traktor kör på E4an i 30 km/h vilket gör att jag samt två bilar framför mig måste sakta ner. Detta gör även bilen bakom mig men nästa bil är inte lika uppmärksam. Efter att få vittna hans meningslösa bromsanden via backspegeln slirar han till slut ut på höger sida om oss och rätt ner i diket. Bilen hade väldigt hög fart och troligen högre än vad som är tillåtet. Då det var enfiligt och mitträcke kunde jag endast köra av vägen lite längre fram vid en korsning för att ringa 112. När jag sedan körde ut igen står bilen i diket utan att en människa syns. INGEN har stannat och hjälpt dom och jag har inte möjlighet att ta mig tillbaka. Som tur var gick det bra för dessa människor, men snälla, håll avstånden och hastigheterna ute på vägarna, hade kunnat gå SÅ mycket värre!

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6702026
 

Det där skrev jag tidigare på Facebook. På riktigt var det hemskt obehagligt så jag känner verkligen själv att är det väglag med dålig stopsträcka eller överhuvudtaget så ska man inte överskatta sig själv. Hade kunnat bli världens seriekrock om han kört in i baken på bilen framför. Var ju inte direkt långa avstånd mellan oss övriga bilar. Så håll avstånden och hastigheterna!
 
Hur som helst så fyllde farmor år idag. Åkte och hämtade upp henne i Råne då hon varit hos frissan och blivit fin i håret. Sen åt vi lite lunch och tårta på det så klart. Hon vart hemskt glad öven humlan som jag knåpat ihop som nu siter i en av henne blommor, mycket fint. När jag varit där några timmar var det dags att åka hem och ta hand om min stackars sjuka pojkvän. Som ni alla vet så blir ju män SJUKA när dom blir sjuka, ganska så mycket extra. Så ja, det är väl då extra synd om dom, eller? Nämen det är det, gjorde en riktig explosion köttfärssås i alla fall, måste bränt bort ALLA baciller! Annars känner jag mig ganska redo att lägga mig redan nu. Läsa bok och sen somna så jag orkar gå upp kl 6 imorn för dusch och sen skola. Textiltryck i fyra veckor, får se hur detta går!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0