Julen ute och nya blommor

 Idag har jag var SJUK med stora bokstäver. Ont i huvudet som inte ens värktabletterna biter på längre. Täppt och snorig i näsan och en lagom hosta som i och för sig har lagt sig ganska mycket nu, men den var brutal imorse. Åkte med mamma på Coop, eller OBS som det hette på den gamla goda tiden för att handla lite nödvändigheter, mat! Hittade mig lite nya blommor då vår aloe vera planta tagit självmord. Haft den i en kruka utan innerkruka så den kvävdes väl och ville på grund av det hoppa ur jorden. Det blev i alla fall en med långa gröna blad som har röda blad i mitten, vet inte vad den hette? Sen hittade jag mig en väldigt fin sak med lite grön/lila blad som har glittriga silverränder på sig. Nu hur dom kan glittra och vara silver är för mig ett mysterium. Trodde först den var målad men icket, äkta slingor på den! Kan fota dom imorn men nu orkar jag verkligen inte. Hur som helst, denna blomma säger mamma heter så mycket som "vandrande jude" Jag trodde hon skämta och såg aldrig nån lapp som sa det så tänkte att den säkert har något annat mer "riktigt" namn. Men när jag kom till kassan så stod det mycket riktigt Vandrande Jude när hon klickade in den. Så ja, nu har vi en vandrande jude i familjen om vi säger så. Undrar om det anses okej? Tänkte när dom nu tagit bort pepparkaksgubbar och svarta dockor så kanske inte blommor får heta vad dom vill längre? Liksom chokladbollarna får ju inte heta negerbollar så why not? Googlade lite på det och det finns visst någon berättelse med en vandrande jude som har med denna planta att göra. Men ändå kan man ju tycka? Nu ska i alla fall jag sova!
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0