Skämmer bort min pojkvän

 Med mat! Jag försöker laga så god mat som möjligt och det har mer att göra med att göra min pojkvän mätt än mig själv. Inte för att jag inte vill äta god mat, men det är roligt att laga mat för någon annan. Hade det bara varit jag hade jag nog levt på nudlar. Idag blev det i alla fall en chiligryta på köttfärs med morötter och bönor med bulgur till och en sallad. Men mitt paradnummer var efterätten. Väldigt enkelt och väldigt gott, känns lite nyttigt också. Man tar i alla fall någon matsked med cream fraische. Nu använder jag ju såklart den fetaste men man kan ju byta ut den mot en lite fettsnålare variant. ös i lite frysta bär och vanlijsocker, jag hade hallon och blåbär. Rör sedan om och hacka lite så det blir fin färg och inte alls för mycket klumpar. Det ska som bli en krämig smet. Lägg upp en sked i någon typ av serveringsskål, jag använde V-formade låga glas (tror det är nå whiskyglas som Anders hade med sig från andra lägenheten). Varva med röran och digistive kex som man bara bryter i små bitar. Sedan toppa med en bit choklad, denna gång blev det chilichoklad, fantastiskt enkelt och fantastiskt gott!
 


xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0