Bra att vara blond ibland

 Tror ju inte att det har med saken att göra egentligen. Men jag är väldigt duktig på att få saker gratis. Tror mest att jag är bra på att snacka, eller ja, kanske inte? Hur som, i måndags var jag och åt på Waldorf. När vi går ut får jag syn på en typ av bokhylla precis utanför dörren. Den är i plåt, lite sådär industri hylla, skit snygg! Jag blir blixtkär i den och undrar vem som äger den och om den ska slängas eller användas till något annat? Dom håller ju på att bygga om i Strand Gallerian så det är ju skrot överallt. Lämnar hyllan efter mig då jag ändå inte har möjlighet att få med mig den just nu. På kvällen messar jag med Katty som jobbar på Waldorf för att fråga om hyllan kanske var deras, i hopp om att få köpa den kanske. Hon säger då att det inte finns någon hylla utanför dörren länge. NEJ, tänker jag, jävla skit. MEN! Idag däremot gick jag för att kolla vart den kunde ha tagit vägen, och som tur var hade den bara bytt plats till ett rum bredvid. Jag får tag på en byggarbetare och frågar om hyllan. Han visste inte vems det var så han vågade som inte bara ge den. Men han letade efter sin kollega som tydligen kanske kunde veta men hittar honom inte. Jag går då en sväng på stan för att sedan återkomma. Då har den SNÄLLA arbetarn pratat med sin "chef" och han har då sagt att jag FÅR ta hyllan helt GRATIS! Förstå hur glad jag blev! Åkte hem fort som tusan till mamma och pappa för att hämta bilen och nu är hyllan MIN!
 
Andra saker jag fått gratis som man kanske inte bara borde få sådär är bland annat en usb-kabel till min iPod och en SD-korts läsare för mini SD-kort. Ärligt så har jag bara frågat om dessa saker och grabbarna (självklart) som jag pratat med har då bara bett mig vänta en stund och sen gett mig sakerna gratis. Inte i någon mörk gränd, utan i butik! Finns många snälla människor! Ni kan se hyllan nedan då!
 


 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0