Tiger-Koala

 Har trä och metall på skolan just nu och jag vill ju inte påstå att det är en favorit. Har aldrig tyckt om träslöjden. Man blir varm, det är jobbigt, man får ont, skadar sig lätt och lite sånt. Känner inte riktigt samma driv för det som för syslöjd. Men nu är det som det är och det är trä och metall som gäller. Från en övning till en uppgift så ska vi i alla fall tillverka ett djur av något slag i plåt. Banka plåt precis som när man bankade kopparskålar i årskurs 6 ungefär. Jag har då fått för mig att göra en koala som sitter på en trädstam. Om vi säger såhär, koalan blir lite skev, trädet blir ett sprucket dött träd och det kommer sluta som en ljuslykta. Men vem vet, kanske blir döhäftigt när det är klart. Blir att löda järnet imorn eftersom den ska vara klar imorn också. Lödning är ju inte riktigt min grej heller.. ni som provat kanske förstår mig, för er som inte har, ingen ide att förklara mer än att det inte riktigt blir som man vill.
 
Men nu ska jah sluta klaga här. Nedan kan ni se skissen!
 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0