Arbetslös och "betald semester"

Jahapp, då var man arbetslös som X antal procent i Sverige. Förhoppningsvis blir det inte allt för långvarigt. Däremot har man nyss haft ett jobb där jag får lönen i efterskott, vilket betyder att det kommer rulla in pengar även denna månad. Så jag ska väl ha mitt på det torra en stund i alla fall.
 
Dom två senaste dagarna har jag mest flängt runt.Varit och fixat naglarna, kanske sista gången på väldigt länge. Besökt arbetsförmedlingen i vanlig ordning. Shoppat sånnadär onödiga saker som ugnsformar för dom jag hade tidigare har spruckit i botten. Blev en sånhär månad när ALLT tog slut eller gick sönder. Shampot är slut, handtvålen är slut, köksredskapen går sönder. Sen trodde jag att min telefon fick för sig att säga godnatt igår också. Som tur var skrämde jag den lite så den vakna till liv igen genom att hetschatta med The Phonehouse och råcykla till morsan för att hämta bilen så jag kunde lämna in telefonen på rep så fort som möjligt. Men se där när jag tog upp den ur fickan igen, då fick den för sig att starta, HALLELUJA!
 
Även hunnit med att träna idag. Helt död blev jag efter 4 km löpning. Förstå att jag har något i kroppen. Haft ont i halsen senaste veckan och det kändes nu. Samt fortfarande extremt träningsvärk i mina ben. Så det var ju givet jätte mysigt att springa idag, puh! Anders duschar, sen är det min tur och sen ska vi kapa nån cm på skallen hans. Gokväll mina damer och herrar!
 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0